Jaki sprzęt do ćwiczeń wybrać przy problemach ze stawami

Regularne ćwiczenia fizyczne pomagają zadbać o zdrowie. Jednak przy problemach ze stawami, może być ciężko wybrać odpowiedni rodzaj aktywności. Przede wszystkim przecież trzeba dobrać sprzęt do stanu swojego zdrowia, żeby ćwiczenia wyszły nam na dobre. Często polecany jest rower stacjonarny. Jakie korzyści przynosi regularne jeżdżenie na takim rowerku? Czy warto go zakupić?

Plusy jazdy na rowerze stacjonarnym

Pierwszą korzyścią z korzystania z roweru stacjonarnego jest to, że ćwiczenia można dostosować do indywidualnej kondycji. Taki sprzęt ma możliwość doboru odpowiedniego obciążenia. Przy takim wysiłku oszczędza się stawy, czego nie można powiedzieć np. o korzystaniu z bieżni. Ćwiczenia na rowerku to wysiłek cardio. Oznacza to, że serce i płuca zwiększają dzięki niemu swoją wydolność. Stopniowo budowana jest też kondycja, co pozwala na coraz dłuższe treningi. Kolana nie są narażone na żadne przeciążenia. Jednocześnie świetnie pracują mięśnie ud i łydek. Pozwala to je wzmocnić i wysmuklić. Kontuzje podczas jazdy na rowerze stacjonarnym praktycznie nie występują. Dla osób z problemami ze stawami to świetne rozwiązanie. Poza tym sportowcy, którzy doznali kontuzji bądź urazu, mogą pracować właśnie na rowerku i nieraz jest to polecane przez fizjoterapeutów.

Jak trenować na rowerze stacjonarnym

Jak przy innych treningach, trzeba być regularnym. Na początku wystarczy 20 min. jazdy 3 razy w tygodniu. Już po miesiącu przyjdą pierwsze efekty. Z czasem dobrze jest zwiększyć długość treningu bądź ustawić wyższe obciążenie na rowerku. Do ćwiczeń potrzebna jest tylko sportowa odzież i wygodne buty. Przed treningiem siedzisko należy ustawić na wysokości naszych bioder. Kierownica powinna znajdować się w jednej linii z siedziskiem. Trening jest wtedy wykonywany bezpiecznie i w pozycji dającej maksimum korzyści. Jazda na rowerze stacjonarnym może być połączona ze słuchaniem muzyki czy nawet oglądaniem filmu. Trening będzie wtedy jeszcze przyjemniejszy. Trzeba pamiętać, że przy dłuższym wysiłku, ważne jest uzupełnianie płynów. Podczas treningu trwającego do godziny wystarczy zwykła woda mineralna. Przy dłuższym zalecane jest spożywanie izotoniku.

Zakup roweru stacjonarnego może przynieść korzyści na lata. Tego typu sprzęt jest bardzo wytrzymały. Mając go w domu, nie traci się czasu na dojście do siłowni. Pogoda też nie jest żadnym ograniczeniem. Dzięki niemu problemy ze stawami nie są przeszkodą. Treningi są bezpieczne, a dla osób zaczynających przygodę ze sportem rower stacjonarny będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.