Korzyści z jazdy na rowerze stacjonarnym

Trening w domu może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy jesteś znudzony swoją zwykłą rutyną ćwiczeń. Niewiele razy możesz podnosić ciężary, biegać na bieżni lub robić przysiady, zanim będziesz chciał się poddać. I tu właśnie z pomocą przychodzi rower stacjonarny. Rowery stacjonarne to jeden z najlepszych sposobów na spalanie kalorii i poprawę kondycji – a wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu. Niezależnie od tego, czy wolisz zajęcia indoor cycling, jazdę na rowerze na świeżym powietrzu, czy coś pomiędzy, rower stacjonarny jest doskonałym sposobem na zdobycie kondycji i dobrą zabawę w domu.

Bieżnia czy rower stacjonarny?

Bieżnie zapewniają płynny, kontrolowany trening w pomieszczeniach zamkniętych. Ale za każdym razem, gdy idziesz na spacer na zewnątrz, jesteś w stanie pokonać większy dystans i spalić więcej kalorii niż na bieżni.

Rower stacjonarny to świetny sposób na ćwiczenia w domu, ale nie zapewniają one takiego samego poziomu intensywności treningu sercowo-naczyniowego jak bieżnia. Jeśli zależy Ci na spaleniu kalorii, wzmocnieniu nóg i poprawieniu ogólnej sprawności fizycznej, rower stacjonarny (www.marbo-sport.pl) jest świetnym rozwiązaniem.

Jak schudnąć ćwicząc na rowerze stacjonarnym

Ćwiczenie na rowerze stacjonarnym przez 30 minut spala około 150 kalorii w przypadku kobiet o średniej wadze i około 250 w przypadku mężczyzn o średniej wadze. Jeśli więc będziesz jeździć przez pół godziny, trzy razy w tygodniu, możesz schudnąć bez znacznej zmiany diety. Jeśli jednak naprawdę poważnie myślisz o utracie wagi, możesz zwiększyć te liczby poprzez zwiększenie intensywności jazdy.

Zwiększenie intensywności na rowerze stacjonarnym jest łatwe. Można to zrobić, pedałując szybciej, zwiększając opór na pedałach lub stosując obie te metody. Po osiągnięciu odpowiedniej wytrzymałości, można zwiększyć trudność treningu. W miarę postępów można wydłużać czas trwania treningu, skracać okresy odpoczynku między seriami lub zwiększać intensywność treningu, aż do osiągnięcia pożądanego poziomu intensywności.

Zbuduj wytrzymałość

Jeśli Twoim celem jest budowanie wytrzymałości i zwiększenie zdolności do wytrzymywania wysiłku fizycznego, rower stacjonarny jest świetnym rozwiązaniem. W miarę jak będziesz budować swoją wytrzymałość, możesz zwiększać intensywność treningu i ilość czasu spędzanego na rowerze.

Jeśli chcesz zwiększyć swoją wytrzymałość na konkretną czynność, jazda na rowerze stacjonarnym jest także doskonałym sposobem na jej symulację. Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć swoją wytrzymałość przed biegiem w maratonie, możesz jeździć na rowerze stacjonarnym, aby ćwiczyć oddychanie i zwiększać wytrzymałość układu krążenia.